Event info

Op zaterdag 22 juni staat Kasteelwandeling de Haar op de agenda. Ontdek door middel van een korte route van 13 km of een lange route van 20 km de unieke locaties in het gebied rondom Kasteel de Haar. 

Tijdens Kasteelwandeling De Haar wandel je langs en door het grootste kasteel van Nederland volgens een uitgepijlde route. De wandeltocht is compleet verzorgd inclusief stempelposten en verzorgingsposten onderweg. Je hoeft echt alleen klaar te staan bij de start om aan de wandeltocht te beginnen. 

Na de wandeltocht door de prachtige natuur, kun je bij de finish jouw welverdiende wandelpin ophalen. Een mooie herinnering aan de fantastische dag!

Goed voorbereid

Welke afstanden kan ik wandelen?
Tijdens Kasteelwandeling de Haar kun je kiezen tussen twee routes, een korte route 13 km of een lange route van 20 km. In het inschrijfformulier kun je jouw keuze voor de afstand en bijbehorende startwave aangeven. Op de dag zelf kun je er nog voor kiezen om de andere afstand te wandelen, dit hoef je dan niet door te geven aan de organisatie. 

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden vind je hier:
Algemene voorwaarden – individuele deelnemers
Algemene voorwaarden – groepen

Wanneer is Kasteelwandeling de Haar?
De volgende editie van Kasteelwandeling de Haar vindt plaats op zaterdag 22 juni.

Waar bevindt zich het evenemententerrein?
Het evenemententerrein bevindt zich bij de start- en finishlocatie, de exacte locatie hiervan is momenteel nog niet bekend. Op het evenemententerrein kun je vanaf 08.00 uur onder andere jouw wandelkaart ophalen. 

Worden er foto’s gemaakt?
Er zijn fotografen van de organisatie om de sfeer onderweg en op het evenemententerrein vast te leggen. Na afloop van de ochtend vind je de foto’s op onze Facebookpagina.

Wat is het goede doel?
Het goede doel van Kasteelwandeling de Haar is het Wilhelmina Kinderziekenhuis Utrecht. Op jaarbasis helpt het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) bijna 200 gezinnen door middel van het AYA Kletspakket. Want, hoe vertel je jouw kind dat je kanker hebt? 

Dit is een kwestie waar veel jongvolwassen (18-39 jaar) patiënten mee worstelen. Het is één van de moeilijkste gesprekken die gevoerd moet worden, nadat de diagnose kanker is vastgesteld. Om deze patiënten een helpende hand te bieden hebben wij het AYA kletspakket gelanceerd.  

AYA staat voor Adolescents & Young Adults met kanker. In de AYA-poli van het UMC Utrecht wordt er specifieke zorg aangeboden voor jongvolwassenen met kanker. De zorgverleners bieden de patiënten ondersteuning op het gebied van allerlei levenszaken.  

Er kwam naar voren dat patiënten het erg lastig vinden om het gesprek met hun kinderen te openen over kanker en de gevolgen daarvan. Het kletspakket biedt ouders een handvat en bestaat uit informatie, boekjes, een spelletje en knuffels voor kinderen.  

En jij kunt deze gezinnen helpen door een donatie te doen in het inschrijfformulier of het persoonlijke dashboard. Met jouw donatie kan het Wilhelmina Kinderziekenhuis bijna 200 gezinnen per jaar helpen!

Welke herinnering ontvang ik bij de finish?
Alle wandelaars ontvangen na de finish een unieke herinnering in de vorm van een wandelpin. 

Mag ik samen met mijn hond mee wandelen?
Honden zijn, indien aangelijnd, welkom tijdens Kasteelwandeling de Haar. Houd er rekening mee dat honden niet bij iedere locatie welkom zijn. 

Is het mogelijk om je in te schrijven voor Kasteelwandeling de Haar?
Je kunt je hier inschrijven voor de Kasteelwandeling de Haar op zaterdag 22 juni. 

Wat is de minimumleeftijd om deel te nemen?
Iedereen mag deelnemen aan Kasteelwandeling de Haar. Registratie via het inschrijfformulier is verplicht voor alle deelnemers vanaf 6 jaar. 

Programma zaterdag 22 juni

TijdActiviteit
Vanaf 08.00  uurOphalen van de wandelkaarten
10.00 uurStartwave 1 (alleen 20 km)
10.10 uurStartwave 2 (alleen 20 km)
10.30 uurStartwave 3 (alleen 12 km)
10.40 uurStartwave 4 (alleen 12 km)
17.00 uurSluiting van de finish
17.30 uurSluiting van het evenemententerrein

Dit programma is onder voorbehoud van wijzigingen

Wat zijn de routes?
Klik hier voor alle informatie over de routes. Momenteel zijn de routes van dit jaar nog niet bekend. 

Hoe laat kan ik starten?
De start zal plaatsvinden in waves. Je kunt tijdens het inschrijven zelf kiezen in welke startwave je wilt starten.

Startwave wijzigen
Wil je wijzigen van startwave, dan kun je dit zelf aanpassen in jouw dashboard, mits de gewenste wave nog niet is uitverkocht.

Wat is de start- en finishlocatie?
De start- en finishlocatie is momenteel nog niet bekend. 

Hoe reis ik naar de start- en finishlocatie?
We adviseren om zoveel mogelijk met de fiets of het openbaar vervoer te reizen. Plan jouw reis via 9292.nl.

Meer informatie over bereikbaarheid zal in aanloop naar het evenement aangevuld worden. 

Zijn er verzorgingsposten onderweg?
We zorgen ervoor dat je optimaal kunt genieten tijdens de wandeltocht. Op de verschillende routes vind je op verschillende plekken een stempelpost, waar je even rustig bij kunt komen en bij kunt tanken. Hier kun je even gezellig bijkletsen onder het genot van een hapje en drankje.

Sommigen van deze posten zijn tevens een stempelpost waar je een mooie stempel krijgt op je wandelkaart. Ook kan je bij deze posten verschillende versnaperingen krijgen, waaronder een stuk fruit voor onderweg, koffie en thee. Als je over de finish komt krijgt elke wandelaar een unieke wandelpin als herinnering aan de Kasteelwandeling.

Hoe kan ik mijn wandelkaart ophalen?
Deelnemers die zich uiterlijk 30 mei hebben ingeschreven, kunnen hun stempelkaart thuisgestuurd krijgen. Dit is echter wel tegen betaling en zal moeten aangegeven worden bij de inschrijving. Indien je je na 30 mei hebt ingeschreven, ontvang je in de week voorafgaand aan het evenement op het opgegeven e-mailadres een mail met alle laatste informatie. Op vertoon van deze mail kun jij op zaterdag 22 juni jouw wandelkaart ophalen. 

Waar kan ik mijn wandelkaart ophalen?
Je kunt jouw wandelkaart ophalen op het evenemententerrein, de exacte locatie hiervan is momenteel nog niet bekend. 

Wandelkaart overdragen
Er worden €3,- administratiekosten gerekend voor het overdragen van de wandelkaart, deze dient de koper van de wandelkaart te betalen om de wandelkaart op naam te zetten.

Kan ik mijn afstand wijzigen?
In het inschrijfformulier kun je jouw keuze voor de afstand en bijbehorende startwave aangeven. Op de dag zelf kun je er nog voor kiezen om de andere afstand te wandelen, dit hoef je dan niet door te geven aan de organisatie.